Психологічна служба
Психологічна служба закладу діє в межах таких національних програм:
- протидія торгівлі людьми;
- протидія випадкам булінгу;
- протидія насильству в сім’ї;
- робота з дітьми, що мають особливі освітні потреби;
- підвищення психологічної грамотності всіх учасників освітнього процесу.
У своїй діяльності та психолог керуються:
- Конституцією України
- Законом України “Про освіту”
- Положенням про психологічну службу в системі освіти України
- Нормативними документами МОН України
- Декларацією прав людини
- Конвенцією ООН про права дитини
- Чинним законодавством України
- Етичним кодексом психолога
З метою забезпечення оптимальних умов для саморозвитку дітей та молоді у системі освіти України, згідно Закону “Про освіту” статті 21 діє психологічна служба, яка виконує такі функції:
- виявлення загальних і особистих соціальних проблем;
- вивчення і діагностика індивідуальних особливостейучнів,груп;
- надання допомоги викладачу в роботі з учнем, групою, батьками;
- соціальний захист того, у кого виникли проблеми;
- соціальний захист групи, класу від окремих осіб;
- виявлення індивідуально-педагогічних можливостей викладачів і надання їм допомоги у підвищенні педагогічної майстерності, дієвості педагогічної діяльності в роботі з учнями, батьками;
- безпосередня підготовка соціально-педагогічних заходів з різними групами учнів, окремими учнями, викладачами, майстрами, батьками;
- установлення професійних зв’язків із закладами, які забезпечують соціальний захист: заступником голови адміністрації із соціальних питань; працівниками відділу освіти, соціального захисту, центру зайнятості, правоохоронних органів, відділу культури; спеціалістами психолого-медико-педагогічних консультацій, медико-експертної комісії, соціальних служб для дітей, молоді та сім’ї, територіального Центру медико-соціальної реабілітації дітей-інвалідів; представниками благодійних дитячих, молодіжних громадських організацій.
Навіщо потрібний психолог?
Психолог здійснює психолого-педагогічний супровід освітнього процесу з метою забезпечення нормального розвитку дитини (відповідно до норми розвитку у відповідному віці).
Завдання, котрі реалізує психолог в межах соціального захисту:
- Проведення комплексної психодіагностики з метою отримання інформації про особистість.
- Дослідження особистісних рис, акцентуацій характеру, особливостей взаємин. Таку узагальнену інформацію психолог надає соціальному педагогу, дані оформлює у вигляді психологічної характеристики.
- Консультування (разове, короткострокове, середньострокове, довгострокове).
- Проведення тренінгових занять з метою покращення адаптації учнів, сприяння саморозкриття, індивідуальних особливостей, здібностей, захоплень, життєвих планів, реалізації можливостей та внутрішнього потенціалу особистості дитини.
- Проведення індивідуальних і групових бесід, лекцій, семінарів.
- Психолог висвітлює на консиліумах, педрадах, батьківських зборах причини та наслідки психологічних проблем, які можуть бути актуальними і спричинити прояви дезадаптації учнів.
- Надає рекомендації класним керівникам, вчителям щодо психологічних особливостей роботи із дітьми.
У функції психолога входять:
1.Психологічна діагностика;
2.Корекційна робота;
3.Консультування батьків і педагогів;
4.Психологічна просвіта;
5.Психопрофілактична робота;
6.Організаційно-методична робота.
Питання, по яких можна і потрібно звертатися до психолога:
- Труднощі внавчанні
- Взаємини в групі
- Взаємини з батьками
- Самоврядність і саморозвиток